Obsah
1. | Vymezení sektoru služeb
|
2. | Zastoupení sektoru služeb v národních ekonomikách
|
3. | Cestovní ruch - významné odvětví ekonomiky
|
4. | Hlavní oblasti cestovního ruchu
|
6. | Školství, zdravotnictví a zadlužení
|
Úryvek
"HLAVNÍ OBLASTI CESTOVNÍHO RUCHU:
- hlavní oblasti se nacházejí v Evropě a Severní Americe
- v letním období jsou vyhledávány pláže se subtropickým a tropickým klimatem (pobřeží Středozemního moře, Kanárské ostrovy, karibská oblast, Florida, Kalifornie)
- v zimním jsou to horské oblasti (především Alpy)
- za poznáním do severských zemí, za historickými památky, muzei a galeriemi (Řecko, Itálie, Španělsko), národních parků (USA, Kanada)
- hlavní cíle cestovního ruchu jsou především světové metropole (Londýn, Paříž...)
- perspektiva pro rozvoj cestovního ruchu v zemích třetího světa (příroda, památky a odlišný způsob života) – nevýhodou špatná infrastruktura
- cestovní ruch reaguje na politickou stabilitu a bezpečnost turistů (např. Jadran – konflikty bývalé Jugoslávie; teroristické útoky – např. 11. 9. 2001)
ÚLOHA OBCHODU:
- obchod – vnitřní a zahraniční
- rozvoj je spojen s dělbou práce, s výrobní specializací, rostoucí spotřebou
- stupeň zapojení do mezinárodního obchodu závisí na rozvinutosti ekonomiky, souvisí i s velikostí státu
- hlavní centra obchodu jsou USA, západní Evropa a Japonsko (téměř 60% obratu světového zahraničního obchodu
- země třetího světa – nízký podíl, většinou jednostranně zaměřený (vývoz surovin a produktů plantážního zemědělství)
- rozvojové země mají obecně zápornou obchodní bilanci a zvyšuje se jejich zadlužení
ŠKOLA A ZADLUŽENÍ:
- výrazný rozdíl mezi vyspělými a rozvojovými zeměmi ve sféře školství a zdravotnictví
- vyspělé země: rozvinutý systém státního i soukromého vzdělání, školní docházka do 14-16 let, výrazně se zvyšuje podíl lidí se středním, vyšším nebo vysokoškolským vzděláním
- rozvinutá lékařská péče, moderní technika ve zdravotnictví, nové léčebné postupy, lékařská péče dostupná pro všechny vrstvy (systém zdravotního pojištění)
- chudé země: analfabetismus, řídká síť škol, nízké procento má jen elementární vzdělání, vyšší vzdělání získané jen v zahraničí – výsada nejbohatších vrstev
- nedostatek lékařů, nedostatek prostředků na léky, náročnější služby jsou pro většinu obyvatel nedostupné"
Poznámka
Psáno heslovitě.
Vlastnosti
Číslo práce: | 12987 |
---|
Autor: | andreww - |
Typ školy: | SŠ |
Počet stran:* | 2 |
Formát: | Nezadáno |
Odrážky: | Nezadáno |
Obrázky/grafy/schémata/tabulky: | Ne |
Použitá literatura: | Ne |
Jazyk: | čeština |
Rok výroby: | 2008 |
Počet stažení: | 315 |
Velikost souboru: | 8 KiB |
* Počet stran je vyčíslen ve standardu portálu a může se tedy lišit od reálného počtu stran. |
STÁHNOUT PRÁCI
Práci nyní můžete stáhnout kliknutím na odkazy níže.
Zabalený formát ZIP: x47f1362bc2e97.zip (8 kB)
Nezabalený formát:
Práce do 2 stránek a práce uvolněné zdarma (na žádost autorů nebo z popudu týmu) jsou volně ke stažení.