Obsah
1. | Cestovní ruch jako socioekonomický jev
|
1.1. | Charakteristické rysy CR
|
1.3. | Trh cestovního ruchu
|
1.4. | Nadřazené systémy CR
|
1.6. | Předpoklady rozvoje CR
|
2. | Systém řízení cestovního ruchu
|
2.2. | Systém řízení ve světě
|
2.2.1. | Všeobecné zaměření
|
4. | Cestovní kancelář a její postavení v CR
|
4.6. | Legislativní úprava podnikání cestovních kanceláří v EU A ČR
|
6. | Lázeňství a jeho význam
|
7. | Hotel jako hospodářská jednotka
|
7.1. | Podstata služeb a jejich zvláštnosti
|
8. | Organizace a řízení hotelu
|
8.1. | Organizační struktura hotelu
|
8.5. | Zásobování a skladování
|
9. | Systémové uspořádání hotelnictví v ČR
|
9.1. | Postavení hotelnictví v hospodářství ČR a ve světě
|
9.2. | Legislativní podmínky pro provozování hotelnictví v ČR
|
9.2.1. | Obecné předpisy pro podnikání v hotelnictví
|
9.2.2. | Všeobecné a zvláštní podmínky pro podnikání v hotelnictví
|
9.3. | Orgány a organizace řídící hotelový průmysl
|
9.4. | Kategorizace a klasifikace ubytovacích katapacit
|
10.1. | Konstrukce hotelových staveb
|
10.2. | Standardy hotelového pokoje
|
10.4. | Technické podmínky pro provozovatele hotelu
|
10.5. | Technologie, stroje a zařízení v hotelu
|
10.6. | Bezpečnost hotelového provozu
|
11. | Řízení ubytovacího úseku
|
11.1. | Služby poskytované hotelem
|
11.3. | Spolupráce s cestovními kancelářemi
|
11.4. | Cenová diferenciace
|
11.5. | Informační a rezervační systémy
|
12. | Hotelové řetězce a jejich postavení v hotelnictví
|
12.1. | Hotelové řetězce vznikají 4 způsoby
|
12.2. | Trendy v hotelnictví
|
12.3. | Historie ( Integrační procesy v hotelnictví)
|
12.4. | Způsoby provozování hotelů
|
13. | Metody provozování hotelů
|
13.3. | Výhody a nevýhody členství v hotelovém řetězci:
|
13.4. | Způsoby řízení hotelů
|
13.5. | Rezervační a marketingové systémy
|
14.1. | Legislativní podmínky
|
14.2. | Indoorové sportovní aktivity v hotelu
|
14.3. | Outdoorové sportovní aktivity
|
15. | F&B Management v hotelovém a restauračním podniku
|
15.2. | Nákupní a skladovací činnost
|
15.5. | Hospodaření se zásobami
|
15.6. | Využívání konveniencí
|
15.7. | Formy prodeje a způsoby obsluhy
|
15.8. | Cateringová činnost
|
15.9. | Využívání konveniencí
|
16. | Řízení samostatného restauračního podniku
|
16.2. | Organizování – organizační struktura
|
16.3. | Hygienické podmínky
|
17. | Sestavení nabídky stravovacího úseku
|
17.1. | Rozdělení nabídkových lístků
|
17.2. | Gastronomické pořadí pokrmů
|
17.3. | Gastronomické pořadí nápojů
|
17.4. | Gastronomické pořadí pokrmů a nápojů
|
18. | Základní technologie přípravy pokrmů´
|
18.1.5. | Dohotovování pokrmů
|
18.1.6. | Kořenění a dochucování
|
18.1.8. | Cezení a lisování (pasírování)
|
18.1.9. | Zjemňování (legírování), krájení
|
18.1.10. | Konečná úprava před výdejem (expedice)
|
18.2. | Nové směry v gastronomii
|
18.3. | Zážitková gastronomie
|
19. | Bezpečnost a ochrana zdraví při práci
|
19.1. | Povinnosti zaměstnavatele
|
19.2. | Zaměstnanci mají povinnost
|
19.3. | Systém kritických bodů v gastronomii – HACCP
|
19.4. | Kvalita služeb v gastronomii
|
19.5. | Systém kontroly v gastronomii
|
19.6. | Kontrolní orgány v gastronomii
|
20.1.1. | Nealkoholické nápoje
|
20.1.2. | Alkoholické nápoje
|
20.1.3. | Základní pravidla servisu nápojů
|
Úryvek
"7. HOTEL JAKO HOSPODÁŘSKÁ JEDNOTKA
Definice hotelu:
„Hotel slouží pro poskytování ubytování, stravování a k uspokojování dalších potřeb.“ „Zařízení poskytující ubytování a doplňkové služby lidem mimo domov.“
Podstata služeb a jejich zvláštnosti:
- místo s výskytem předpokladů cestovního ruchu a spotřebitel jde za těmito atraktivitami
- časovost; jejich tvorba, realizace i spotřeba je místně i časově propojena
- pomíjivost je dána tím, že pokud nejsou služby spotřebovány v době, kdy jsou k dispozici, jejich výkon je ztracen
- osobní charakter; slouží k bezprostřednímu uspokojování potřeb účastníků CR a jsou službou pro lidi
- výsledkem společné činnosti mnoha odvětví, která se podílejí na zabezpečení fungování systému CR
Služby
Úroveň poskytovaných služeb je důležitá pro hotel jako celek. Řídící pracovníci by měli mít možnost tuto úroveň ovlivňovat. Není možné být přítomen každému styku zaměstnanců s hosty a neustálé kontroly, ale lze úroveň ovlivnit prostřednictvím výběru a výcviku personálu.
Při rozboru služeb je třeba brát v úvahu očekávání a přání všech stran.
zákazník – očekává uspokojení svých potřeb a odpovídající chování personálu
poskytovatel služeb, pracovník – přichází do kontaktu s hostem, musí mít motivaci pro práci a uspokojení z ní
firma, hotel – hosté musí být spokojeni s poskytnutými službami; pracovníci musí být spokojeni s vykonávanou prací; služby úspěšné z hlediska zvyšování prodeje, produktivity a udržení konkurenční výhody
Základem poskytování služeb je vzájemný vztah dvou osob, který je určen sociálními, ekonomickými a osobními charakteristikami zúčastněných. Pokud porovnáme vzájemné postavení, výhoda je vždy na straně hosta, automaticky se předpokládá, že obsluhující se bude chovat s úctou, bude se usmívat atd. Postavení pracovníka je vždy nižší než postavení hosta a host má vždy pravdu.
Hotely poskytují hostům vedle přechodného ubytování i řadu dalších doplňkových služeb. Rozsah a kvalita služeb, které musí ubytovací střediska poskytovat při uspokojování poptávky, nazýváme standardem služeb. Standard služeb ovlivňuje více faktorů, zejména charakter ubytovacího zařízení (ubytování ve městě, v rekreačním středisku), provozní předpoklady (náročnost služeb na prostorové předpoklady, pohotovost personálu), klientela (zvyklosti, tradice, struktura hostů), sezónní vlivy, úroveň využití lůžkové kapacity (s růstem průměrné doby pobytu hosta rostou požadavky na standard služeb).
Poskytované služby můžeme rozdělit na:
• ubytovací služby – recepce, pokoj
• stravovací služby – restaurace, bar
• doplňkové služby služby – bazén, fitnes, tenis, sauna
• osobní služby – etážový servis, donáška zavazadel, čištění obuvi, praní prádla, sportovní a kulturní vyžití
Dále se poskytované služby dělí podle toho, jestli jsou placené nebo neplacené.
Placené služby:
- poskytovány proti peněžní úhradě ze strany hosta
- prodej vybraného zboží, časopisů, květin, hygienických potřeb
- zprostředkování telefonických hovorů, možnost faxového spojení
- praní, čištění a žehlení prádla, čištění obuvi
- půjčovna sportovních potřeb
- poskytování tlumočnických a průvodcovských služeb
- obstarávání jízdenek, vstupenek, nákupů; dopravních prostředků
- zajištění hlídání dětí hotelových hostů"
Poznámka
Práce obsahuje schéma.
Práce kompilačního charakteru. Čerpáno z mnoha zdrojů, např.: http://www.businessinfo.cz/cz/clanek/oborove-informace/ceska-centrala-cestovniho-ruchu/1000434/25; http://ekonom.zcu.cz/prostor/MPCR/15_otazka_CK+CA.doc.49/; http://mujweb.cz/www/skriptum/statni%20zaverecne%20zkousky/cestovni%20ruch/szz-cr-otazka24.doc.; http://www.cvis.cz/hlavni.php?stranka=novinky/clanek.php&id=62; http://www.cestovni-ruch.cz/hotelieri/kosmak/aktualni.php; http://www.jidelni-listky.cz/sestavovani-jidelnich-a-napojovych-listku-jidelni-listky-napojove-listky-hotelove-karty-cash-boxy-vinne-karty-koktejlove-listky-gastro-gastronomia.html; http://portal.gov.cz/wps/portal/_s.155/701/.cmd/ad/.c/313/.ce/10821/.p/8411/_s.155/701?PC_8411_p=I&PC_8411_name=Z%C3%A1kon%20o%20ochran%C4%9B%20spot%C5%99ebitele&PC_8411_l=145/2000&PC_8411_ps=10.
Okruhy ke státní bakalářské zkoušce - Vysoká škola hotelová v Praze, obor Hotelnictví.
Vlastnosti
Číslo práce: | 15410 |
---|
Autor: | tommy - |
Typ školy: | VŠ |
Počet stran:* | 110 |
Formát: | Nezadáno |
Odrážky: | Nezadáno |
Obrázky/grafy/schémata/tabulky: | Ano |
Použitá literatura: | Ne |
Jazyk: | čeština |
Rok výroby: | 2008 |
Počet stažení: | 459 |
Velikost souboru: | 149 KiB |
* Počet stran je vyčíslen ve standardu portálu a může se tedy lišit od reálného počtu stran. |
STÁHNOUT PRÁCI
-
SMS platba (ČR) 65 Kč
Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"
Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.
V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199
Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:
- Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
- Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
- Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
- Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
- Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
Nápověda pro zákazníky Vodafone:
- Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
- Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
- Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
- Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
- Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
- Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
- V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
Nápověda pro zákazníky T-mobile:
- Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
- Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
- Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
- Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
- Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
- Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
- Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
- V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
-
Platit kartou 59 Kč
Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"
Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.
Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".
Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.
-
Koupit za kredity - 55 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
-
SMS platba (Slovensko) - 2,50
Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
Zašlete SMS zprávu ve tvaru:
SEMmezera15410
- na telefonní číslo: 8877
Cena jedné SMS je 2,50 včetně DPH.
Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS.
Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je
použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
Důležité informace:
Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s
Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete
přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy
najdete zde nebo kontaktujte
naší podporu.