Seminarky.cz > Životopisy > > > Mike Oldfield

Mike Oldfield


Kategorie: Umělecké obory

Typ práce: Životopisy

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: V úvodu se dočteme o rodině Mika Oldfielda, dále o peripetiích, kterými musel projít, než se dostal k hudbě. Autor popisuje, kolik úsilí vynaložil, aby prosadil své první album. Následuje charakteristika jeho hudby v 70. a 80. letech doplněná informacemi o jeho soukromém životě. Na konci práce autor zhodnotil jeho současnou tvorbu a přidal i zajímavosti ze života tohoto zpěváka.

Obsah

1.
Rodina Mika Oldfielda
2.
Dětství
3.
První úspěchy
4.
Charakteristika hudby 70. léta
5.
Charakteristika hudby 80. léta
6.
Současnost
7.
Zajímavosti

Úryvek

„Michael Gordon Oldfield se narodil 15. května 1953 v Reading, hrabství Berkshire v Anglii. Mikeův otec, Raymond Oldfield byl lékařem a vlastnil kytaru. Mike vzpomíná, že jeho otec „hrával“ na kytaru každý Štědrý večer, jedinou píseň co znal- Danny Boy. Svůj raný zájem o hudbu přisuzuje mimo jiné také Bertu Weedonovi, virtuóznímu kytaristovi, kterého ve svých sedmi letech viděl v televizi. Tehdy si vynutil svou první kytaru. Oldfieldovi se ukázali být rodinou hudebníků, bratr Terry se stal skladatelem filmové a televizní hudby, sestra Sally profesionální zpěvačkou. Oba občas vystupovali v budoucích koncertech Mikea.
Ten zatím pilně cvičil, v deseti už komponoval instrumentální kusy na basové kytaře. Kytara pro něj znamená mnoho a navždy se stala jeho hlavním nástrojem. V jeho čtrnácti letech se rodina přestěhovala do Essexu. Opustil školu a se svou sestrou vydal Sallyangie-lidové hlasové a kytarové duo. Po národním turné, jehož výsledkem byl krach skoro ihned vytvořil čtyřčlennou skupinu Barefeet. Neúspěch zapříčinil brzký rozpad. Mike se pak přidal k rockové skupině Kevin Ayers and the Whole world jako basista a kytarista. Seznámil se tu s Davidem Bedfordem, klávesistou, jenž povzbuzoval Mikea při jeho další tvorbě, stal se jeho blízkým přítelem a společníkem na koncertech, které později organizovali. Oldfield pracoval na albu Shooting at the Moon. Během spolupráce s touto skupinou často navštěvoval Londýn, studio v Abbey road, kde postupně objevoval všechny možné nástroje. Brzy zjistil, že je schopen na mnoho z nich hrát a využít možností studia.
Rok po rozpadu The Whole world, a celkově tedy neúspěšných začátků s pomocí Bedforda a dalších hudebníků nahrál doma na vypůjčeném magnetofonu téměř padesáti- minutovou skladbu „Tubular Bells.“ Postupně ji nabízel pěti firmám, uspěl až u nové společnosti Virgin, kde mohl ve studiu znovu nahrát všechny nástroje a vytvořit tak melodickou instrumentální koláž. Toto album kritici přijali klidně a následně se prodávalo v neuvěřitelném množství, což překvapilo všechny odborníky v rockovém byznysu. Album „Tubular Bells“ vstoupilo do britského hudebního žebříčku 14. 7. 1973 na 23. místě a brzy se stalo na dlouhou dobu číslem jedna. Celkem se „Tubular Bells“ udrželo v britské hitparádě alb 264 týdnů, do té doby, než ho vystřídalo další album Hergest Ridge. Čtyřminutová část byla použita k filmu The Exorcist (vymítač ďábla) Přecenění tohoto alba je dílem publicistů, společnosti Virgin a především samotného Oldfielda. Tubular Bells je bod, od kterého se odvíjí další jeho tvorba. Rok 1975, v lednu, natočil společně s Královskou filharmonií album The orchestral Tubular Bells upravené pro symfonický orchestr.“

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

Práci nyní můžete stáhnout kliknutím na odkazy níže.
Zabalený formát ZIP: aart_hmod0001.zip (11 kB)
Nezabalený formát:
Mike_Oldfield.doc (41 kB)
Práce do 2 stránek a práce uvolněné zdarma (na žádost autorů nebo z popudu týmu) jsou volně ke stažení.

Diskuse