Diagnostika EOBD
Kategorie: Ostatní předměty
Typ práce: Maturitní otázky
Škola: Integrovaná střední škola automobilní Brno, příspěvková organizace, Brno
Charakteristika: Práce je zaměřena na automobilovou diagnostiku digitálně pracujících řídicích jednotek (Electronic Control Unit) v automobilech. Po představení historie těchto jednotek následuje popis systému zatížení motoru a charakteristika diagnostikovaných součástí. Součástí práce je slovníček cizích pojmů a test na osvojené znalosti této problematiky.
Obsah
2. | Systém zatížení motoru
|
4. | Diagnostikované součásti
|
6. | Vysvětlení některých pojmů
|
7. | Prověřte si své vědomosti |
Úryvek
"Způsoby zjišťování důležitých dat pro EOBD se částečně liší v závislosti na použité řídicí
jednotce motoru. Tím jsou dány různé změny v rámci EOBD, co se týče výběru komponentù, které mají být sledovány vlastní diagnostikou.
Jedna ze změn je dána způsobem sledování stavu v sacím potrubí v závislosti na provozních
podmínkách (zatíženích motoru). Snímá se tlak anebo hmotnost nasávaného vzduchu.
Charakteristiky a oblasti použití
Zjišťování hodnoty λ je v souèasné dobì pro re-gulaci složení výfukových plynù jednou z nejdù-ležitìj¹ích vìcí. K jejímu stanovení se použíívají
lambda-sondy.
Lambda-sondy se liší způsobem činnosti i
konstrukcí:
– dvoubodové
– ¹irokopásmové
Dvoubodová lambda-sonda
Bìžné vyhøívané lambda-sondy LHS a LSF se, vzhledem ke svým charakteristikám v oblasti
λ = 1, oznaèují jako dvoubodové nebo skokové .Lambda-sonda LSH (Lambda-Sonde Heizung)
má snímací prvek kruhového prùøezu.Lambda-sonda LSF (Lambda-Sonde Flach) má
snímací prvek plochý. Ke stanovení hodnoty λ se u nich využívá napìtí US, které na nich vzniká. Oba uvedené typy lambda-sond se umís»ují jak za katalyzátor, tak i pøed katalyzátor a podávají informaci o tom, zda je spalovaná smìs bohatá
(λ < 1) nebo chudá (λ > 1).
širokopásmová lambda-sonda
Zástupcem nové øady lambda-sond je lambda-sonda LSU (Lambda-Sonde Universal).
Ke stanovení hodnoty λ se u nich využívá velikost
èerpacího proudu Ip
(viz dále), který vypoèítává
øídicí jednotka motoru.
Køivka èerpacího proudu je rostoucí. Lambda-regulace je možná v ¹irokém rozmezí od λ = 0,7
do λ = 4 --> proto ¹irokopásmová.
©irokopásmová lambda-sonda se používá jako
lambda-sonda pøed katalyzátorem.
lambda-sonda
pøed katalyzátorem
napìtí US
bohatá smìs
chudá smìs
oblast skokové zmìny
èerpací proud Ip
bohatá smìs
chudá smìs
* V závislosti na použitém motoru je nebo není
pøedkatalyzátor souèástí výfukové soustavy.
pøedkatalyzátor *
Pøíklad umístìní lambda-sond
lambda-sonda
za katalyzátorem
katalyzátor"
Poznámka
Práce obsahuje obrázky, tabulky a grafy. Čistý text je cca 20 stran.
PRÁCE BYLA UVOLNĚNA BEZ NÁROKU NA HONORÁŘ
Vlastnosti
Číslo práce: | 25006 |
---|
Autor: | - |
Typ školy: | SŠ |
Počet stran:* | 32 |
Formát: | Acrobat Reader |
Odrážky: | Ano |
Obrázky/grafy/schémata/tabulky: | Ano |
Použitá literatura: | Ano |
Jazyk: | čeština |
Rok výroby: | 2012 |
Počet stažení: | 125 |
Velikost souboru: | 2242 KiB |
* Počet stran je vyčíslen ve standardu portálu a může se tedy lišit od reálného počtu stran. |
STÁHNOUT PRÁCI
Práci nyní můžete stáhnout kliknutím na odkazy níže.
Zabalený formát ZIP: x50a8fc84bc396.zip (2242 kB)
Nezabalený formát:
Práce do 2 stránek a práce uvolněné zdarma (na žádost autorů nebo z popudu týmu) jsou volně ke stažení.
Diskuse