Obsah
1.2. | Uspořádání života v MŠ- režim dne
|
Úryvek
"výchovný význam režimu dne:
je prostředkem výchovy
využívá střídání činností a odpočinku k rozvoji
je prostředkem ukázněnosti, dítě se podřizuje normám
je zdrojem jistoty a bezpečí (dítě ví, co má očekávat)
požadavky na režim dne:
měl by být účelný, přiměřený věku a podmínkám zřízení
měl by vyhovovat podmínkám všech pedagogům a zaměstnancům
Uspořádání života v MŠ – režim dne:
1. přijímání dětí (adaptace)
učitelka by měla děti přijímat s laskavostí a pozorností
pomáhat dětem při překonávání strachu z odloučení od rodičů
pohovořit s rodiči o projevech doma (zdravotním stavu dítěte)
začlenění do smíšených skupin, kde je přirozené sociální prostředí, funguje zde nápodoba starších, kteří také mohou poskytnout pomoc a ochranu mladším. Zlepšuje to také organizaci a netrháme díky tomu sourozenecké vztahy.
adaptace dítěte by měla trvat 4 – 6 týdnů, pokud jsou i nadále problémy, dítě má sklony k plačtivosti, nespavosti, nejí, učitelka rodičům doporučí odklad
2. spontánní činnosti (hry dle volby dětí)
musí citově uspokojit dítě, naplňovat ho radostí
učitelka dětem nabízí hračky, náměty pro hry, sportovní náčiní a dbá na dodržování bezpečnosti
děti, které si nevyhrají, jsou neukázněné, neklidné, nemají zájem o řízenou činnost
3. pohybová aktivita (ranní cvičení)
připravuje dítě na celodenní zatížení
procvičujeme všechny části těla, části: rušná část (přirozené aktivity), zdravotní cviky, pohybová hra
používá se různého náčiní – šátky, kruhy, obruče, míčky
4. řízená činnost
je to činnost, kterou se rozvíjí všestranný rozvoj dítěte, je motivovaná, důležitá je tvořivost
učitelka dává podněty, zajišťuje zdravý rozvoj dítěte, rozšiřování poznatků, střídání činnosti rušné a sedavé
uplatňuje hrové metody
opakuje a prověřuje
soustředění u mladších dětí (3-5 let) je 10-15-20 minut, u starších dětí (5-6) 20-30 minut
5. podávání jídla
jídlo musí odpovídat zdravé životosprávě, musí být dodržován pitný režim
hygienické návyky
učitelka učí základům hygienických návyků (použití WC, mytí rukou, použití kapesníku), je zde nutná spolupráce s rodiči
6. otužování
probíhá vodou, sluncem, vzduchem
děti absolvují předplavecký výcvik, saunování,
větrání a pobyt venku, minimálně 2 hodiny denně, u mladších dětí probíhá na zahradě, u starších vycházkami do okolí
7. odpolední odpočinek
délka závisí na věku – mladší děti (3-4 roky) dvě hodiny, starší jedna hodina"
Poznámka
PRÁCE BYLA UVOLNĚNA BEZ NÁROKU NA HONORÁŘ
Vlastnosti
Číslo práce: | 29555 |
---|
Autor: | - |
Typ školy: | SŠ |
Počet stran:* | 5 |
Formát: | MS Word |
Odrážky: | Ano |
Obrázky/grafy/schémata/tabulky: | Ne |
Použitá literatura: | Ne |
Jazyk: | čeština |
Rok výroby: | 2014 |
Počet stažení: | 812 |
Velikost souboru: | 15 KiB |
* Počet stran je vyčíslen ve standardu portálu a může se tedy lišit od reálného počtu stran. |
STÁHNOUT PRÁCI
Práci nyní můžete stáhnout kliknutím na odkazy níže.
Zabalený formát ZIP: x54113c2274618.zip (15 kB)
Nezabalený formát:
Práce do 2 stránek a práce uvolněné zdarma (na žádost autorů nebo z popudu týmu) jsou volně ke stažení.