Obsah
1. | Výchova mimo vyučování
|
6. | Střediska pro volný čas
|
7. | Občanská sdružení pro děti a mládež
|
8. | Základní umělecká škola
|
Úryvek
"význam VMV:
a) pedagogický – rozvoj osobnosti, poznatků
b) psychologický – seberealizace člověka
c) sociální – umožňuje prevenci negativních společenských jevů, usnadňuje socializaci člověka, společensky prospěšná činnost ve volném čase přispívá k rozvoji společnosti
d) hygienický (zdravotní) – regenerace sil, upevňování zdraví
funkce VMV:
a) výchovná – prostřednictvím pestrých zájmových činností se děti motivují k hodnotnému využití volného času, získávání vědomostí, dovedností a návyků a tím přispívají k celoživotnímu vzdělávání
b) zdravotní – podporuje zdravý tělesný a duševní vývoj
c) sociální – zajišťuje péči v době, kdy se nemohou rodiče věnovat dětem, zajišťuje i stravování, rozvíjení žádoucích sociálních vztahů, může pomoci k vyrovnání rozdílů povahy rodin s odlišným materiálním s podnětným zázemím
d) preventivní a rozvojové zaměření výchovy
primární prevence – určena celé populaci
sekundární prevence – zahrnuje aktivity na kriminálně rizikové jedince a skupiny nebo jedince, kteří mohou být ohroženi (minoritní skupiny, oblasti s velkou kriminalitou)
terciární prevence – léčení závadového jednání
principy VMV:
princip dobrovolnosti – dítě se VMV účastní dobrovolně, je to jeho svobodné rozhodnutí pro činnost, je to také dobrovolná služba rodině (školní družiny, kluby)
princip pestrosti, zajímavosti, přitažlivosti – obsah, metody, formy práce
princip rekreace, relaxace – hry
princip všeobecné přístupnosti – všem různorodým skupinám (mentálně postižení, sociální skupiny, zájmové skupiny)
princip integrace – začlenění i zdravotně postižených
princip humanizace- úcta k dítěti, pedagogovi
princip individualizace – respektování jedinečnosti každé osobnosti
princip seberealizace a sebevzdělávání – vytváření si zájmů, samostatné studium
obsah výchovy mimo vyučování:
1) odpočinková nebo rekreační činnost – pomáhají odstraňovat únavu z vyučování, kompenzují jednostranné zapojení žáků ve škole
odpočinková činnost – je to velmi klidná, pohybově i psychicky nenáročná činnost, např. klid na lehátku, koberci, křesle, klidné hry námětové, konstruktivní, stolní, prohlížení obrázků, sledování televize, poslouchání pohádky, čtení, neformální rozhovory vychovatelů s žáky. Nejvydatnější formou odpočinku je spánek
rekreační činnost – má charakter vydatné pohybové aktivity, nejlépe na zdravém vzduchu, např. tělovýchovná, manuálně pracovní činnost – vycházky se sportovními, turistickými, přírodovědnými a jinými prvky, kalanetika, správné držení těla
Únava je fyziologický jev, kterým se organismus brání proti přetížení, jeho podstatou jsou změny funkce mozkové kůry. Školní vyučování vyvolává u žáků únavu psychickou i fyzickou. Příčinou fyzické únavy je nerovnoměrné zatížení svalových skupin a příčinami fyzické únavy jsou průběh myšlenkových operací, pracovní tempo a požadavky učitele. Nedostatek odpočinkové a rekreační činnosti vede k přetížení, nepozornosti, vzdorovitosti, odmítání poslušnosti a poruchám chování.
křivka výkonnosti:
VÝKONNOST
6 10 12 13 15 18 ČAS
2) zájmové činnosti – rozvíjejí potřeby, zájmy a sklony s potřebami a zájmy společnosti.
Podílí se na rozvoji biologickém (tělesném) a psychickém (rozumový, citový, volní, sociální)."
Poznámka
Práce obsahuje malý graf.
PRÁCE BYLA UVOLNĚNA BEZ NÁROKU NA HONORÁŘ
Vlastnosti
Číslo práce: | 29556 |
---|
Autor: | - |
Typ školy: | SŠ |
Počet stran:* | 5 |
Formát: | MS Word |
Odrážky: | Částečně |
Obrázky/grafy/schémata/tabulky: | Ano |
Použitá literatura: | Ne |
Jazyk: | čeština |
Rok výroby: | 2014 |
Počet stažení: | 706 |
Velikost souboru: | 16 KiB |
* Počet stran je vyčíslen ve standardu portálu a může se tedy lišit od reálného počtu stran. |
STÁHNOUT PRÁCI
Práci nyní můžete stáhnout kliknutím na odkazy níže.
Zabalený formát ZIP: x54113c8c0587f.zip (16 kB)
Nezabalený formát:
Práce do 2 stránek a práce uvolněné zdarma (na žádost autorů nebo z popudu týmu) jsou volně ke stažení.