
přečtěte si zdarma nové číslo časopisu |
Recentní suroviny: skripta
Základní překladatelské termíny - rusky
Huntington, Samuel: Politický řád v měnících se společnostech
Finanční řízení podniku: otázky ke státní zkoušce
Karel Čapek a kol.: Hovory s Antonínem Švehlou (a o něm)
Kategorie: Humanitní a ekonomické obory
Typ práce: Životopisy
Škola: nezadáno/škola není v seznamu
Charakteristika: Život a dílo významného pedagoga 20. století, Paula Freira, brazilce žijícího v letech 1921 až 1997. Byl sice vystudovaný právník, ale zhruba do 50. let 20. století se Freire věnoval výchovným a vzdělávacím metodám. Zaměřoval se na problémy řeči, vzdělávání dospělých a snižování negramotnosti. Odbornými termíny jsou tyto metody nazývány pedagogikou utiskovaných a pedagogikou založenou na osvobození a se jedná o snižování sociálních rozdílů za pomocí zvyšování gramotnosti společnosti. Osvobozující vzdělávání prosazované Freirem dodává lidem důstojnost a je založeno na snaze o smír - musí se zrušit rozpor mezi učitelem a žáky a všichni se stanou zároveň obojím. Nejpůsobivější toto vzdělání však bylo, pokud vycházelo z komunity a ne od školského systému. Díky své činnosti se Freire stal pro brazilskou politiku nebezpečným, takže odešel do Bolívie a posléze do Chile, nějakou dobu učil i na univerzitě v Harvardu, poté odešel do Ženevy a na konci 80. let se vrátil do Brazílie.
Obsah:
1. Život a dílo
2. Pedagogika Paula Freireho
3. Pedagogika založená na osvobození
4. Freireho dílo
a) autorem
b) spoluautorem
Úryvek z práce:
"Pedagogika založená na osvobození
V běžném vztahu mezi učitelem a žákem je učitel subjektem, který vypráví a žák objektem, který vyprávění vstřebává. Obsah vypravování se v takovém vztahu stává mrtvým - jsou to jen fakta, učitelem prohlašovaná za pravdu a od žáka se očekává jen to, že je vyslechne a uloží do paměti. Učitelovým úkolem je tedy pouze naplnit žáky obsahem svého vyprávění, který je ale izolovaný od reality a souvislostí a tím postrádá smysl... Žákovi tedy nezbývá než si tyto prázdné fráze mechanicky zapamatovat. Učitel tak ukládá obsah vzdělání do žáků jako do banky - proto Freire označuje tuto konzervativní pedagogickou koncepci jako bankovní. Tvrdí, že tato koncepce žáka ponižuje. Toto vzdělávání odtržené od praxe vede k nedostatku tvořivosti a znemožňuje dosáhnout lidem předurčeného lidství, protože to vyžaduje skutečné vědění, které znamená přemýšlení a neustálé hledání.
V bankovní koncepci se účastníci vzdělávacího procesu dělí na ty, kdo vědí a na ty, kteří nevědí - vzdělávání tedy probíhá jen jednosměrně.... Tak je na žáky, považované za absolutně neznalé vykonáván nátlak ze strany učitele.
Naopak osvobozující vzdělávání prosazované Freirem dodává lidem důstojnost a je založeno na snaze o smír - musí se zrušit rozpor mezi učitelem a žáky a všichni se stanou zároveň obojím. V bankovní koncepci je učitel jedinou autoritou a žákům je vnucována pasivní role - protože žáci nejsou vedeni k rozvíjení kritického vědomí - uvědomění, akceptují tuto roli a přizpůsobují se zájmům utlačovatelů..."
Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"
Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.
V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199
Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:
Nápověda pro zákazníky Vodafone:
Nápověda pro zákazníky T-mobile:
Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"
Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.
Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".
Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.
Další práce od tohoto autora | ||
---|---|---|
1. | České školství | 1563x |
2. | Pedagogika dospělých | 710x |
3. | Pedagogika volného času | 623x |
4. | Hodnocení ve škole | 597x |
5. | Základy pedagogické a sociální psychologie | 503x |
6. | Základní vyrovnávací prostředky k ovlivňování svalových disbalancí | 500x |
7. | Zvláštnosti přípravy dětí a mládeže, aplikace základů sportovního tréninku | 482x |
8. | Pedagogická komunikace | 426x |
9. | Poznávání a učení - příprava na SZZ | 424x |
10. | Metodiky práce s dětmi s poruchami učení a chování | 391x |
Zaregistrujte se a dostávejte nejlepší nabídky jako první.